Les aventures extraordinàries...

02 julio 2006

Una lluita de totes i tots

Quan vaig sortir de viatge volia trobar coses noves. Coses que també em fessin buscar dintre meu nous aspectes a explorar de mi mateix, coneixe'm millor i buscar com treballar sobre els aspectes que crec he de millorar.
No crec que el viatge em doni les respostes als dubtes que tenia quan estava a casa, més aviat és un parèntesi per fugir, per poder pensar en altres coses que m'ajudin a buscar les eïnes dintre meu per resoldre els conflictes amb que ens hem d'enfrontar durant la vida. No tinc gens clar que ho aconsegueixi, però durant aquest viatge d'emocions he anat descobrint algunes cosetes.

La setmana a San Salvador, ha permès que conegués a molta gent cooperant i a l'hora d'escoltar-los, plantejar-me si és en això en que vull treballar o només és una via per sentir-me bé i no entrar en el joc del mercat que, segons sembla, la meva professió m'obliga. La sensació que m'han transmès és de, que com tot en aquest món, les coses no es fan com caldria. Les bones intencions i les bones paraules d'institucions, organitzacions, cooperants/es, no responen correctament a les necessitats reals dels que s'han de beneficiar de la cooperació.
No puc arribar a dir, com molta de la gent que sí porta forca temps en aquest tema, que la cooperació no hauria d'existir. No em sembla que haguem d'acabar amb el concepte sinó reformar-lo i eliminar les trampes que generalment s'amaguen en tota acció de cooperació.
No ho sé, el fet, és que una mica desil.lusionat si que estic però seguiré buscant a Sudamèrica la oportunitat de poder-ho conèixe-ho directament amb la meva experiència i treure'n les conclusions oportunes.

Un altre aspecte en que vull treballar de mi mateix és el del gènere. La majoria de les amigues i els amics de la Su, treballen i són sensibles a aquest tema. La primera idea que vaig canviar és que el que jo creia: jo, nosaltres, homes educats en la igualtat de gènere, ja hem fet la nostra feina. I no és cert!!
També nosaltres hauriem de participar d'aquesta lluita. Segurament hem de seguir mirant en nosaltres mateixos en què seguim perpetuan la diferència i la injusticia. Crec que hauré de seguir aprofundint en això.
Resultat immediat: No tornaré a queixar-me dels sopars de nenes...de les nenes del grup. Suposo que he confós, "amigues i amics", amb "dones i homes". Però encara crec que elles poden dir obertament que ens discriminen. No passa res, és necessari.

Després d'aquests dos últims posts de parrafada, el següent prometo fer-l'ho amb més aires de diari de viatge. El següent capítol és Costa Rica, amb la Su, a les platges del Carib "tico". Una abracada a totes i tots.

8 Comments:

At 1:25 a. m., Blogger peig said...

Estic liat com un mai!!!
Intento entendre el que dius, crec que mig ho comprenc, però no sé que intentes entendre tu. La vida es complicada, la nostra (1er món) no te res a veure amb la que tu actualment estas experimentant. Cada una es diferent, allà es moren de gana, guerres, conflictes,... aquí els "problemes" son uns altres, no tenim problemes de menjar, ni de primera necessitat, però la vida de cada món tracta d'això, d'anar ressolent els problemes que a un li vagin sorgint, sigui del tipus que sigui.
Es liat, tot això està complicat de escriure.
Tampoc no he acabat d'entendre lo del sopar de les nenes. Que algú expliqui a que et refereixes.

 
At 5:11 a. m., Blogger Marc said...

Jo tampoc acabo d'entendre lo del sopar de nenes. També es fan dinars de família i ningú es queixa.

 
At 5:44 a. m., Blogger Ascen said...

Hola guapeton! Bueno, no se que decirte, me dejas sin palabras con tus comentarios y tus reflexiones pero, sobre todo, por ese afan tuyo de crecer y mejorar como persona. Es admirable y eso entre muchas otras cosas es lo que te hace ser tan especial (ahora viene cuando te sonrojas porque lo de los halagos no lo llevas nada bien, jejeje). ¡Que experiencia tan increible la que estas viviendo, puñetero! A mi cómo me ha pillado un poco a destiempo, me estoy planteando que, si todo va bien haré algo parecido cuando me jubile, te lo digo muy en serio. No será lo mismo, pero seguro que merece la pena también, verdad?. En cuanto al tema del género, si no lo he entendido mal y simplificando muchíiiiisimo,... ¿Quieres eliminar cualquier resto machista que pueda quedar en ti? Hay que joderse! Seguro que todo se puede mejorar pero, en serio, ojalá todos los conflictos de género los provocaran "machistas" como tú, el mundo iría mucho mejor, no te quepa la menor duda.
De todas maneras me parece bien tu comentario sobre ese tema y sobre todos lo demás porque, al menos a mi, me resultan como más cercanos y más reales que cuando los veo en la prensa o en la tele. Además me haces reflexionar y eso siempre está bien. Hay tanto por hacer, sobre todo con nosotros mismos!.Te mando un besazo muy muy grande. Hasta pronto, Chiquitin!

 
At 9:16 p. m., Blogger Dussa said...

Segurament no ès fàcil entendre el que vull dir perquè tampoc ès fàcil per mi explicar-me...però és curiós...que qui més ho ha entès han estat dones...
No us fa qüestionar res???

Ei Mire!!! quina alegria veure't en aquest petit món virtual. Petons pel Jan, per l'Eloi i sobretot per a tu.

 
At 2:55 a. m., Blogger Marc said...

Bé, jo volia dir que no entenc per què no us semblen/semblaven bé els sopars de nenes. Hi ha gent que es troba per intercanviar segells i ningú els critica.

 
At 8:32 p. m., Blogger Dussa said...

El meu comentari era molt personal perque jo si que he discutit el fet de que es fessin sopars de nenes, quan en canvi, nosaltres mai haviem posat el gènere com a discriminació per fer alguna cosa.
Entenia la llibertat de cadascú a reunir-se amb qui vulgui però no podia entendre que les mateixes noies utilitzessin un element diferenciador quan sempre hem demanat que no s'utilitzés en cap aspecte de les nsotres relacions.
Realment voldria que en un futur, no en la nostra generació (qué horrible!!), no calgués que domes o hones es reunissin per separat per sentir-se més lliures, i així oblidar d'una vegada la diferència social que hem creat.

 
At 11:28 a. m., Blogger peig said...

demanes impossibles Dussa!!!
No serà mai el mateix una reunió només d'homes, que una de dones, i encara diria més ni una reunió mixta (homes/dones).
El gènere masculí no actua igual quan hi ha una femella pel mig. I el gènera femaní no actua igual quan hi ha ua femella pel voltant.
Mai serem iguals. Elles necessiten el seu espai sense homes i nosaltres necessitem el nostre. Jo em considero un afortunat per tenir la Laura, estem tot el dia junts, però a vegades tant ella com jo necessitem desconectar-nos.
Està bé el sopar de nenes, i els sopars de nens, i els sopars de tota classe. Encara no saps que el futbol 7, a part de que m'agrada jugar-hi, em serveix per desconectar de les tres dones?

 
At 11:32 a. m., Blogger peig said...

demanes impossibles Dussa!!!
No serà mai el mateix una reunió només d'homes, que una de dones, i encara diria més ni una reunió mixta (homes/dones).
El gènere masculí no actua igual quan hi ha una femella pel mig. I el gènera femení no actua igual quan hi ha un mascle pel voltant.
Mai serem iguals. Elles necessiten el seu espai sense homes i nosaltres necessitem el nostre. Jo em considero un afortunat per tenir la Laura, estem tot el dia junts, però a vegades tant ella com jo necessitem desconectar-nos.
Està bé el sopar de nenes, i els sopars de nens, i els sopars de tota classe. Encara no saps que el futbol 7, a part de que m'agrada jugar-hi, em serveix per desconectar de les tres dones?

ESPERO QUE ARA S'ENTENGUI ALGO MILLOR. nosé nosé ;-(

 

Publicar un comentario

<< Home