Les aventures extraordinàries...

09 mayo 2006

Gent meravellosa


Des que he començat el viatge sol, no he passat cap nit sense fer una birra acompanyat. Només cal seure al Zócalo o sopar a una terrassa o passejar despistat per tal de trobar-te a algú que vulgui passar una estona amb tu, xerrant de tot i de res.
Així van ser les dues primeres nits a Puebla (exemple de ciutat col·lonial, amb places precioses i plenes de vida) on primer em van atrapar dues noietes (19 i 20 anys, angelets!!) i vam fer un parell de birres chiladas (hi posen chile i sal) i l'endemà, tot sopant, una altra noia em va convidar a una birra....ya ves...fins que ens van fer fora del restaurant.
Però el millor va passar el dia següent quan només portava quatre horetes a Oaxaca. Jo anava camí a l'hostal després de sopar uns tacos al mercat, quan em vaig asseure a la plaça a escoltar uns músics que tocaven entre les taules de les terrasses. Al cap de poca estona, es va asseure al meu costat una dona ben elegant a prendre la fresca com jo.
No recordo com va començar la conversa però vam estar xerrant força estona de Mèxic, de la vida i vam connectar a l'instant. Ella és una d'aquestes dones mig bruixes i d'enorme facilitat per donar carinyo. Bé, i de bona familia també. Ranchera i forrada.
Així que em va adoptar i em animar a marxar l'endemà mateix cap a una festa tradiconal a un poble de costa, on ella i el grup de gent amb qui anava hi estàven convidats.
Vaig acabar la nit amb aquest grup de gent amant de la cultura indigena i col·locats en les agències estatals de promoció de l'artesania, polítics i dos productors de documentals, escoltant a uns mariachis.. més de dues hores, cantant i rient.
No m'ho vaig pensar dues vegades i l'endemà al matí vaig agafar la bossa petita i cap al minibus d'aquest grup......
Dos dies vaig passar amb ells, vam anar al mercat el poble, després de cinc hores de viatge, a comprar la roba adecuada per la festa: Per elles, estampats de flors i per nosaltres guayaveres (camises blanques)i pantalons negres. Aquí vaig provar la Iguana en suc!!!
La festa es diu Vela Primavera i és la festa de les dones, ja que elles són les que mouen el cotarro en aquesta comunitat del Istmo. Els homes queden en un segon terme. Però ben curios és que a cada familia normalment entre els fills varons els surt un "Muxe", un fill gay o travesti que força acceptat acaba sent qui s'en cuida de la mare quan aquesta ja és fa velleta.
Bé, vam dinar a un lloc super autèntic del poble un menjar mervellós a base de gambes, peix a la brasa i un altre cop Iguana.
Després a veure una rua de carros i bous on enlloc de tirar carmels, tiren taperwears de plàstic per la penya que està al carrer. Una flipada.
Al vespre a preparar-se per la festa i apa, som-hi!!! a un embelat amb tot el poble sopant i ballant tota la nit.
Ells van agunatar força bé però el menda va veure sortir el sol, acompanyat d'un muxe que potser va malinterpretar-me i es va quedar una mica moix. És que són molt sensibles... ;-)
El pitjor és que vaig perdre la cartera enmig de tant de sarau. Tot no pot ser perfecte.
Vaig arribar a la casa on dormiem quan tots estàven llestos per marxar cap a la platja. Vaig dormir una hoerta com un soc al bus i de sobte....em desperto al Paradís!!!!
Estàvem a playa Cangrejo!!! Palmeres i sorra blanca, hamaques i el Pacífic!!!
Això em va reviure, i sort, perque encara ens quedàven 6 hores de carretera fins tornar a Oaxaca....
En definitiva, em vaig deixar portar i el resultat va ser genial. Tot el grup em va acollir perfectament i amb molt carinyo. És clar, que no vaig deixar de sentir tota l'estona que havien segrestat a un Catalunyo, que no sabía ni a donde iba.

3 Comments:

At 4:20 a. m., Blogger Marc said...

Joder, nen! Quina enveja! Tacos, iguanes, ties (muxes moixos per si dubtes), birres, festes, platges del paradís... què collons fem vivint a Catalunya?

 
At 4:34 a. m., Blogger Marc said...

Òstia, nano, que ben acompanyat! Això, sí, no m'ha passat desapercebut que a Mèxic també es beu Ballantines... amb cola?

 
At 8:26 p. m., Blogger Dussa said...

Doncs, t'has fixat bé, però el whisky el beuen amb aigua mineral. Em van mirar com un bitxo raro quan el vaig barrejar amb cola.
Després vaig fer el que diu la dita "Allà on vagis, fes el que vegis".

 

Publicar un comentario

<< Home